Overslaan en naar de inhoud gaan

Myrthe en Astrid hebben nog steeds geen baan, dus ze willen naar Cannes

Het creatieve duo wil de 'WeTransfer-hack' inzenden en heeft geld nodig
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Creatief duo Myrthe Van Dijk en Astrid Warmer is nog steeds op zoek naar een baan in de reclamebranche. Om internationaal de aandacht te trekken, willen zij hun case nomineren voor Cannes Lion. Ze halen geld op .

related partner content for mobile comes here

Aandacht trekken via WeTransfer
Van Dijk en Warmer regelden via een ludieke actie gesprekken bij reclamebureaus. De twee wisten dat als je een bestand verstuurt via WeTransfer je elk emailadres kan invoeren als ontvanger, maar óók als afzender. 'Dit nogal vreemde gegeven hebben wij gebruikt in de zoektocht naar een baan. We deden ons voor als creatief directeur om gesprekken te regelen bij een reclamebureau.'

Nog steeds geen baan
Sinds deze actie hebben zij tientallen bureaus gezien, maar nog steeds zonder resultaat. Van Dijk: 'Ze zijn of op zoek naar senior creatieven of hebben helemaal geen plek. Dus we gaan door met onze campagne. Ons doel is nog steeds ons portfolio bij zoveel mogelijk creatief directeuren onder hun neus te duwen. Daarom hebben we het ingestuurd naar de ADCN en de Spinawards. En met resultaat: voor beiden zijn we genomineerd! Maar ook daarna, nog steeds, geen baan.'

Crowdfundingcampagne
Daarom pakken ze het nu groter aan. Van Dijk en Warmer willen hun WeTransfer-actie naar Cannes sturen. Daar zijn ze een crowdfundingactie voor gestart, want ze kunnen het zelf niet betalen. Wie geld doneert, komt met zijn naam in de credits aan het einde van de casemovie. Van Dijk: 'Als we winnen, win je dus deels een leeuw!'

'Iedereen kan ons een hart onder de riem steken door geld te doneren. Je kunt ons ook aannemen, dat maakt de case nog sterker en onze kans om te winnen groter.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in