Kinderen hebben ‘ingebouwde zapklok’
In tegenstelling tot hun ouders weten kinderen precies hoe lang reclamepauzes op televisie duren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Door hun ‘ingebouwde zapklok' zappen ze precies op tijd weer terug, blijkt uit een onderzoek van Carat. Het boekwerk 'Focus on Kids 2002' geeft een tijdsbeeld van hoe kinderen en media met elkaar omgaan. Tekenfilms en jeugdseries zijn volgens Carat onverminderd populair. De televisiezender Fox Kids is favoriet, op de voet gevolgd door het jeugdblok van de publieke omroepen Zappelin. Hoewel adverteerders zich steeds massaler op de doelgroep kinderen richten, laten deze zich niet zomaar vangen met reclame. Veelvuldige reclame maakt de merknaam bekend, maar leidt niet tot een positief resultaat. Kinderen willen humoristische commercials zien, en dan het liefst gebracht door iemand die net iets ouder is dan zij.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid