Overslaan en naar de inhoud gaan

'I love' campagne gemeten

'Binnen zes weken kent 84 procent van de Nederlanders de campagne 'I love verkeersregels' van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Dit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bron van dit bericht is , op grond van onderzoek onder leiding van zusje Rijksvoorlichtingsdienst. Ze publiceert ook een die voor marketeers meer dan interessant is. Want ze geeft het volledige beeld, ook van de vorm van de vraagstelling waarmee je uitkomsten mede bepaalt.

related partner content for mobile comes here

Uit de presentatie over'Agressie in het verkeer'valt op te maken dat wekelijks 180.000 euro kost. 84 procent van de ondervraagden geeft er een zes of hoger voor. Uit de staatjes blijkt dat al 23 procent van de bestuurders als gevolg van de campagne zeker weet meer rekening te houden met medebestuurders. En nog eens 20 procent gelooft dat enigszins. Dat is inderdaad, als het klopt een mooi effect.

Maar deze personen behoren wellicht tot de 87 procent van de ondervraagden zich zelf (bijna) altijd aan de regels te houden. Het ministerie zelf: "Tegelijk vindt 37 procent het niet zo erg dat ze zelf regels overtreden, en 76 procent denkt dat ze daar anderen niet mee in gevaar brengen. Hier zit precies de crux. Blijkbaar moet het besef nog groeien dat iedereen beter op het eigen gedrag moet letten in het belang van een veiliger verkeer."

Maar ook: het percentage dat het (helemaal) eens is met de stelling: "Door mij goed aan de verkeersregels te houden kan ik zelf ook iets doen om de agressieergernissen in het verkeer te verminderen" is gedaald gedurende de campagne tot 60 procent. De doelstelling is dat 78 procent van het algemeen publiek het belangrijk vindt om de verkeersregels strikt na te leven.

Ging het niet om die resterende 22 procent. Nou ja, stof te over voor discussie. Zelf heb ik de campagne van het begin af aan goed gevonden omdat ie zo stom is. De gladheid voorbij, het stupide 'I love rechts rijden' (en ik hou daar zelf al jaren van) kun je niet ongemerkt voorbij rijden. Wat vindt u?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in