'I love' campagne gemeten
De bron van dit bericht is het ministerie zelf, op grond van onderzoek onder leiding van zusje Rijksvoorlichtingsdienst. Ze publiceert ook een powerpoint presentatie die voor marketeers meer dan interessant is. Want ze geeft het volledige beeld, ook van de vorm van de vraagstelling waarmee je uitkomsten mede bepaalt.
Uit de presentatie over'Agressie in het verkeer'valt op te maken dat deze campagne wekelijks 180.000 euro kost. 84 procent van de ondervraagden geeft er een zes of hoger voor. Uit de staatjes blijkt dat al 23 procent van de bestuurders als gevolg van de campagne zeker weet meer rekening te houden met medebestuurders. En nog eens 20 procent gelooft dat enigszins. Dat is inderdaad, als het klopt een mooi effect.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaMaar deze personen behoren wellicht tot de 87 procent van de ondervraagden zich zelf (bijna) altijd aan de regels te houden. Het ministerie zelf: "Tegelijk vindt 37 procent het niet zo erg dat ze zelf regels overtreden, en 76 procent denkt dat ze daar anderen niet mee in gevaar brengen. Hier zit precies de crux. Blijkbaar moet het besef nog groeien dat iedereen beter op het eigen gedrag moet letten in het belang van een veiliger verkeer."
Maar ook: het percentage dat het (helemaal) eens is met de stelling: "Door mij goed aan de verkeersregels te houden kan ik zelf ook iets doen om de agressieergernissen in het verkeer te verminderen" is gedaald gedurende de campagne tot 60 procent. De doelstelling is dat 78 procent van het algemeen publiek het belangrijk vindt om de verkeersregels strikt na te leven.
Ging het niet om die resterende 22 procent. Nou ja, stof te over voor discussie. Zelf heb ik de campagne van het begin af aan goed gevonden omdat ie zo stom is. De gladheid voorbij, het stupide 'I love rechts rijden' (en ik hou daar zelf al jaren van) kun je niet ongemerkt voorbij rijden. Wat vindt u?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid