Overslaan en naar de inhoud gaan

Groene marketing scepcis

Molblog heeft een uitstekende neus voor wat er speelt in de wereld, zo bleek vanavond maar weer. Er werd in de afgelopen dagen al…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Molblog heeft een uitstekende neus voor wat er speelt in de wereld, zo bleek vanavond maar weer. Er werd in de afgelopen dagen al herhaaldelijk op Molblog over het milieu geschreven. uitzoeken omdat automerken helemaal en de vraag of echt the next big thing gaat worden passeerden de revu.

related partner content for mobile comes here

Het besteedde namelijk uitgebreid aandacht aan containers vol milieumarketing die momenteel over consumenten worden uit gestort. Volgens onderzoeksbureau blijkt: "Reputatieschade ligt op de loer, vooral als het begrip duurzaamheid niet authentiek overkomt."

Een op de zes Nederlanders stoort zich namelijk aan groene reclames en de scepcis omtrent bedrijven die hun imago van een graskleurig sausje hebben voorzien tiert dan ook welig. Vooral de snel groeiende groep mileubewuste consumenten heeft de boodschap een averechts effect.

Dat dit segment daadwerkelijk in toemende mate serieus dient te worden genomen, blijkt ook uit een bericht van het , tevens gisteren. Volgens het kiezen steeds meer mensen voor biologisch voedsel. Dit jaar is er sprake van een doorbraak, verwacht wordt dat er 530 miljoen euro omzet uit deze branche zal voortvloeien. En met de toename begint ook de wet van economies of scale te tellen, met als resultaat prijsverlagingen en dus een lagere aankoopdrempel. Vooral via het Supermarktkanaal is, en wordt, deze spiraal aangejakkerd.

Om terug te komen op de vraag of MVO daadwerkelijk here to stay is, ik denk van wel. Wanneer bedrijven zich maar niet branden aan het te graag een groen label willen dragen als dat niet geloofwaardig is, zoals dat volgens Marketresponse nu het geval is met de Postbank en BCC.

(Image: hermanroozen.blogspot.com)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in