Overslaan en naar de inhoud gaan

Edah groeit, omzet Laurus daalt

Over het eerste kwartaal van 2003 (16 weken) heeft Laurus met haar Nederlandse kernactiviteiten (Konmar, Super De Boer en Edah) een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op identieke (vergelijkbare) basis steeg de omzet bij Super De Boer met 0,5 procent en bij Edah met 6,0 procent. Bij Konmar daalde de omzet met 6,3 procent. Met name bij de grote Konmar Superstores stond de omzet onder druk. De omzet van de drie formules gezamenlijk steeg met 0,2 procent. Vergeleken met 2002 ontwikkelt de gezamenlijk Nederlandse food retailmarkt zich stroef, aldus Laurus.

related partner content for mobile comes here

Het consumentenvertrouwen heeft een historisch dieptepunt bereikt en de koopkracht staat onder druk. Deze marktomstandigheden leiden tot een beperkte groei van de markt en verschuiving van omzetten van fullserviceformules naar (soft-)discountformules. Bij Laurus heeft Edah van deze laatste ontwikkeling geprofiteerd. Door deze ontwikkeling stonden de omzetten bij Super De Boer en met name Konmar onder druk. De totale door Laurus gerealiseerde netto-omzet van de drie Nederlandse formules bedroeg € 1,216 miljard(2002: € 1,283 miljard).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in