Overslaan en naar de inhoud gaan

Derksen nieuwe voorzitter IAB Nederland

Het bestuur van IAB Nederland heeft Marco Derksen voorgedragen als nieuwe voorzitter. Zo was vanochtend al hier en natuurlijk hier te lezen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bestuur van IAB Nederland heeft voorgedragen als nieuwe voorzitter. Zo was vanochtend al en natuurlijk te lezen.

IAB-bestuurslid Marcel Udo (Sales Manager Telegraaf Online Sales) licht toe: 'Snel nadat Igor Beuker aan-kondigde afstand te willen doen van de voorzittershamer, hebben we op een oproep geplaatst om mensen te interesseren voor deze uitdagende rol. Langs informele weg hebben we ook Marco gepolst en we zijn verheugd te kunnen berichten dat hij deze functie graag wenst te bekleden. Marco is een spin in het web als het gaat om interactieve marketing in Nederland en brengt erg veel kennis, ervaring en contacten mee waar het IAB erg veel plezier aan zal beleven.'

Marco Derksen (41) is sinds 2005 zelfstandig adviseur interactieve marketing en oprichter van Marketingfacts. Daarvoor werkte hij bij VODW Marketing Village en Share of Mind, en ruim 7 jaar als wetenschappelijk onderzoeker bij Organon (Akzo Nobel).

Derksen gaat het iets anders doen dan zijn voorganger Igor Beuker, die binnen het IAB zowel voorzitter als directeur was. Derksen: 'Nieuw in de IAB-organisatie is de functie van Business Manager. Deze ondersteunt het bestuur bij de beleidsvorming en -uitvoering. De rol wordt per direct in-gevuld door Roderick den Daas.'

Den Daas is sinds vorig jaar op het gebied van marketing en e-business. Daarvoor werkte hij bij onder andere Mediacenter, PCM Uitgevers, Q-go.com en Reed Elsevier, en was hij betrokken bij de ontwikkeling van de opleiding Interactieve Media van de Hogeschool van Amsterdam.

Marcel Udo: 'Het bestuur is erg blij dat Roderick aan boord is. Het is een prettig vooruitzicht iemand in huis te hebben die gepokt en gemazeld is in het interactieve wereldje en een fundamentele bijdrage zal leveren aan de verdere professionalisering van het IAB en al zijn activiteiten.'

Leden kunnen de voordracht bekrachtigen tijdens de Algemene Ledenvergadering medio februari.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in