Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenautoriteit kijkt naar reizen en internet

De net gestarte Consumentenautoriteit gaat zich het komende jaar richten op de reisbranche, internethandel, prijzenfestivals, algemene…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarnaast houdt zij capaciteit achter de hand om op te treden tegen ernstige inbreuken op het consumentenrecht op andere terreinen. De autoriteit moet toezicht houden op de naleving van het consumentenrecht. Om niet door de waan van de dag te worden geregeerd, heeft zij ervoor gekozen zich in 2007 op vijf aandachtsgebieden te richten.

related partner content for mobile comes here

De handel in internet is daar een van. Steeds meer mensen doen online aankopen. De informatie die de internetaanbieder geeft, schiet vaak nog tekort. Het is bijvoorbeeld niet altijd duidelijk wat iets, inclusief belastingen, kost. In de reisbranche kijkt de instelling naar misleidende aanbiedingen en 'lokkertjes' die maar mondjesmaat beschikbaar zijn. Misleidende prijzenfestivals en neploterijen worden eveneens onder de loep genomen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in