Britse retail in 2007: veel concurrentie
Zij geven het advies te letten op de trends die tijdens kerst te zien waren omdat verwacht wordt dat 2007 een competitief jaar wordt. En met het inspelen op de trends kan omzetverlies tegen worden gegaan.
De retailverkopen in Groot-Brittannië hadden in het laatste kwartaal van vorig jaar wel te lijden onder het milde weer als het gaat om winterkleding en -accessoires. Maar ondanks het weer was de omzet in oktober en november respectievelijk 3,6 en 3,7 procent hoger dan in 2005.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaMaar vanwege de concurrentie hebben veel retailers wel een deel van hun winstmarge moeten inleveren. Kosteninflatie was het gehele jaar aanwezig en de consumenten waren erg prijsbewust.
Postitieve winkelervaring
Voor het komende jaar is het niet voldoende om de prijzen te verlagen, de consumenten verwachten ook hoge kwaliteit en producten die in de mode zijn. Ze willen waarde, keuze en gemak. Een positieve winkelervaring zal steeds belangrijker worden..
Als men naar de Britse supermarkten kijkt: deze voldoen aan de behoefte van de moderne familie door bijvoorbeeld ook non-food producten te verkopen. Grote, buiten het centrum kindvriendelijke supermarkten met voldoende parkeerplaatsen zijn ideaal voor de drukbezette en prijsbewuste families.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid