Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse retail in 2007: veel concurrentie

De retailomzet in Groot-Brittannië was in het laatste kwartaal van 2006 hoger dan in 2005. Maar de onderzoekers van Verdict Research…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zij geven het advies te letten op de trends die tijdens kerst te zien waren omdat verwacht wordt dat 2007 een competitief jaar wordt. En met het inspelen op de trends kan omzetverlies tegen worden gegaan.

related partner content for mobile comes here

De retailverkopen in Groot-Brittannië hadden in het laatste kwartaal van vorig jaar wel te lijden onder het milde weer als het gaat om winterkleding en -accessoires. Maar ondanks het weer was de omzet in oktober en november respectievelijk 3,6 en 3,7 procent hoger dan in 2005.

Maar vanwege de concurrentie hebben veel retailers wel een deel van hun winstmarge moeten inleveren. Kosteninflatie was het gehele jaar aanwezig en de consumenten waren erg prijsbewust.

Postitieve winkelervaring
Voor het komende jaar is het niet voldoende om de prijzen te verlagen, de consumenten verwachten ook hoge kwaliteit en producten die in de mode zijn. Ze willen waarde, keuze en gemak. Een positieve winkelervaring zal steeds belangrijker worden..

Als men naar de Britse supermarkten kijkt: deze voldoen aan de behoefte van de moderne familie door bijvoorbeeld ook non-food producten te verkopen. Grote, buiten het centrum kindvriendelijke supermarkten met voldoende parkeerplaatsen zijn ideaal voor de drukbezette en prijsbewuste families.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in