Overslaan en naar de inhoud gaan

Bob Ross schildert etnisch gezuiverd woestijndorp

Gisteren startte non-profitbureau NoBEL het project Nobelematch. Doel: het online matchen van goede doelen, jonge creatieven en bedrijven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de site kunnen ze elkaar vinden door middel van trefwoorden en/of projectbeschrijvingen en aan de hand van deze match de handen ineen slaan.

related partner content for mobile comes here

De officiële launch vond plaats op de Nieuwmarkt in Amsterdam, waar kunstenaarscollectief 'Kwasten Met De Gasten' (KMDG) een taxi met de url beschilderde. De gepimpte taxi zal de komende week door Amsterdam rijden.

Vijf partijen werken belangeloos mee aan de lancering. Zo bedacht reclamebureau Pool de campagne 'Kleur de wereld', waarin creatieven worden opgeroepen om deel te nemen aan het project.

Productiebureau Comrad maakte een waarin een Bob Ross look-a-like zijn versie van een woestijnlandschap geeft, inclusief karakteristiek etnisch gezuiverd dorpje.

Creatief Paula Loos fabriceerde posters die door Bizon geplaatst worden in de steden Amsterdam, Rotterdam en Breda en door Boomerang als kaart worden gedrukt.

Media-exploitant Altermedia tenslotte kwam met de taxi op de proppen, waarop 'Kwasten Met De gasten' haar creativiteit op los kon laten.

De campagne loopt van 2 juni tot 1 augustus 2008.

(via )

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in