Overslaan en naar de inhoud gaan

Alex Bogusky valt Coca-Cola aan met keiharde ‘Hilltop’-spoof

De voormalige partner van Crispin Porter & Bogusky zit achter een film die een vernietigende draai geeft aan de iconische Coca-Cola…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afzender van de video is het Center for Science in the Public Interest (CSPI).

related partner content for mobile comes here

Terwijl de originele commercial was opgenomen op een heuveltop, laat de spoof-versie zieke mensen in ziekenhuizen zien die lijden aan diabetes en ‘soda-related obesity’.

De veelbekroonde, iconische spot uit 1971

;d Like to Buy the World a Coke Commercial - 1971

, die vroeger gewerkt heeft voor Coca-Cola, staat bij de credits vermeld als executive creative director. Het reclamebureau is Lumenati in Denver, waarin Bogusky investeerder en adviseur is.

Dit alles meldt vandaag.

‘De afgelopen 45 jaar hebben Coca-Cola en andere frisdrankfabrikanten de meest sophisticated en manipulatieve reclametechnieken gebruikt om kinderen en volwassenen ervan te overtuigen dat een ziekte-bevorderend drankje hen een warm en prettig gevoel geeft,’ zei CSPI-directeur Michael Jacobson in een persbericht. Hij sprak van een ‘multibillion-dollar brainwashing campaign designed to distract us away from our diabetes with happy thoughts. We thought it was time to change the tune.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in