Advies: open communicatie (VS)


Het gaat om een onderzoek dat sinds 1994 elk jaar wordt uitgevoerd. Dit jaar voelden de onderzoekers meer dan 800 journalisten aan de tand, verbonden aan kranten, tijdschriften of omroepen. ‘De boodschap van journalisten aan de CEO’s is dat in tijden van recessie de communicatiekraan niet mag worden dichtgedraaid’, zegt Don Middleberg van Middleberg Euro RSCG. ‘Het is zelfs zo dat bedrijven feitelijk, frequent én consistent moeten berichten. CEO’s kunnen van de journalisten leren dat ze - als ze slim zijn - deze periode van neergang gebruiken om duidelijk hun positie in te nemen.’ Volgens Middleberg moeten de resultaten van het onderzoek de bedrijven die nu net hebben gesneden in hun pr-budget wakker schudden. ‘Pr heeft bewezen elke cent waard te zijn, omdat het de meest effectieve manier van marketing is. In deze context moeten de resultaten van dit onderzoek ook gezien worden’.
Andere opmerkelijke uitkomst is dat 66 procent van de journalisten meent dat innovatie tot herstel van bedrijven leidt. Middleberg adviseert de bedrijven: ‘Laat journalisten zien hoe je wil innoveren. Vertel ze hoe je de veranderingen gaat begeleiden.’ Volgens Middleberg is dit nou net het tegenovergestelde van wat bedrijven de afgelopen anderhalf jaar gedaan hebben. (Bron: Pr Week)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid