Overslaan en naar de inhoud gaan

Advies: open communicatie (VS)

56 procent van de Amerikaanse journalisten vindt dat bedrijven juist ten tijde van economische neergang beter hun best moeten doen op het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om een onderzoek dat sinds 1994 elk jaar wordt uitgevoerd. Dit jaar voelden de onderzoekers meer dan 800 journalisten aan de tand, verbonden aan kranten, tijdschriften of omroepen. ‘De boodschap van journalisten aan de CEO’s is dat in tijden van recessie de communicatiekraan niet mag worden dichtgedraaid’, zegt Don Middleberg van Middleberg Euro RSCG. ‘Het is zelfs zo dat bedrijven feitelijk, frequent én consistent moeten berichten. CEO’s kunnen van de journalisten leren dat ze - als ze slim zijn - deze periode van neergang gebruiken om duidelijk hun positie in te nemen.’ Volgens Middleberg moeten de resultaten van het onderzoek de bedrijven die nu net hebben gesneden in hun pr-budget wakker schudden. ‘Pr heeft bewezen elke cent waard te zijn, omdat het de meest effectieve manier van marketing is. In deze context moeten de resultaten van dit onderzoek ook gezien worden’.

related partner content for mobile comes here

Andere opmerkelijke uitkomst is dat 66 procent van de journalisten meent dat innovatie tot herstel van bedrijven leidt. Middleberg adviseert de bedrijven: ‘Laat journalisten zien hoe je wil innoveren. Vertel ze hoe je de veranderingen gaat begeleiden.’ Volgens Middleberg is dit nou net het tegenovergestelde van wat bedrijven de afgelopen anderhalf jaar gedaan hebben. (Bron: Pr Week)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in