Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteerders vrezen financiële merkwaarde

Brand Equity is geen modeverschijnsel, maar adverteerders concentreren zich vooral op de zachte kant van merken, op imagoaspecten, aldus…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Scan concludeert dit uit een klein onderzoek onder BVA-leden dat over de harde kant, de balanswaarde van merken, nog koudwatervrees bestaat. Veel adverteerders vinden dat de methodieken van waardebepaling van merken te weinig objectief zijn. Volgens Scan niet geheel ten onrechte. Het merk BMW is ooit begroot op een waarde van 6,5 miljard dollar door Semion en door Interbrand op 13 miljard. De fiscus staat het in Nederland niet toe om merken op de balans te zetten die de eigenaar zelf heeft gebouwd.

related partner content for mobile comes here

Het feit dat alleen bij fusies en overnamen aan het merk een prijskaartje wordt gehangen, kan een reden zijn dat het merkenbeleid niet doordringt tot de top van de onderneming. Hoewel vrijwel alle ondervraagden zeggen het merkenbeleid te beschouwen als een taak van de raad van bestuur, ligt die verantwoordelijkheid feitelijk op heel verschillende niveaus.

Scan presenteerde deze voorlopige bevindingen afgelopen vrijdag tijdens de jaarvergadering van BVA/Associatie Nederlandse Adverteerders. Het adviesbureau wil het onderzoek uitbreiden en de resultaten bundelen in een boekje.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in