Verantwoord reclamemaken
De uitdaging om het image van Shell te redden is een case in alle pr-handboeken. Het succes van de Bodyshop is een sterverhaal over verantwoord ondernemen en de tabaksindustrie voert campagne tegen roken - tenminste door kinderen. Steeds meer bureaus houden zich bezig met de ethiek van hun klant terwijl de sector zelf notoir gewetenloos is. Werken voor de ene klant kan de andere uitsluiten, maar om nou zelf bij voorbaat klanten te weigeren gaat menig bureau te ver. Worden reclamebureaus - net als andere bedrijven - gedwongen na te denken over hun ethiek? Bij verantwoord reclamemaken gaat het toch al heel snel weer over de klant - die 'verantwoorde' marketing wil- of de klant van de klant die wel een verhaal wil, maar geen leugen. Er zijn bureaus - niet veel - die zich hierin profileren, zoals het Britse HHCL & Partners. Zij bieden klanten de 'building responsable desire' strategie aan.
Bron: campaign
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid