Overslaan en naar de inhoud gaan

Verantwoord reclamemaken

Bedrijven ontkomen er niet aan dat het publiek alles wat zij doen wil kunnen beoordelen en er zijn er bij die dat in een harde les hebben…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uitdaging om het image van Shell te redden is een case in alle pr-handboeken. Het succes van de Bodyshop is een sterverhaal over verantwoord ondernemen en de tabaksindustrie voert campagne tegen roken - tenminste door kinderen. Steeds meer bureaus houden zich bezig met de ethiek van hun klant terwijl de sector zelf notoir gewetenloos is. Werken voor de ene klant kan de andere uitsluiten, maar om nou zelf bij voorbaat klanten te weigeren gaat menig bureau te ver. Worden reclamebureaus - net als andere bedrijven - gedwongen na te denken over hun ethiek? Bij verantwoord reclamemaken gaat het toch al heel snel weer over de klant - die 'verantwoorde' marketing wil- of de klant van de klant die wel een verhaal wil, maar geen leugen. Er zijn bureaus - niet veel - die zich hierin profileren, zoals het Britse HHCL & Partners. Zij bieden klanten de 'building responsable desire' strategie aan.

related partner content for mobile comes here

Bron: campaign

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in