Overslaan en naar de inhoud gaan

Sir Martin Sorrell onder vuur wegens ‘misbruik en wangedrag’

De raad van bestuur van WPP heeft een advocatenkantoor in de arm genomen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

WPP kwam dinsdagavond met een persverklaring, waarin het concern meldt dat het zou gaan om een onderzoek naar ‘aantijgingen over misbruik van bedrijfseigendommen en ongepast gedrag’. Verdere details daarover geeft WPP niet. Wel meldt de grootste communicatieholding ter wereld dat de beschuldigingen verder geen materiële impact hebben op WPP.

related partner content for mobile comes here

Sorrell heeft de beschuldigingen inmiddels verworpen en zegt te begrijpen dat men de zaak wil onderzoeken.

Icoon

Sir Martin is het gezicht van WPP, dat hij ooit zelf opzette. De inmiddels 73-jarige Brit is een icoon in de reclamebranche met een grote invloed. Zijn WPP bepaalde de afgelopen decennia de ‘economie’ van de branche. 

Kritiek is er ook: WPP zou te afhankelijk zijn van Sorrell en het is maar de vraag wie hem ooit zou kunnen opvolgen. Dat issue zou nu mogelijk actueel zijn met het in gang gezette onderzoek. 

Cruciaal moment

Het onderzoek naar Sorrell komt op een cruciaal moment met de huidige ontwikkelingen waarbij grote klanten Unilever en Procter & Gamble snijden in hun reclamebudgetten onder druk van activistische beleggers. Daardoor draaide WPP in 2017 het slechtste jaar in twee decennia. Ook 2018 begon matig en de vooruitzichten voor dit jaar zijn eveneens somber. Op de beurs werd WPP afgestraft en dat raakte Sorrell persoonlijk in zijn portemonnee.

Verder geven de uitspraken van P&G marketeer Marc Pritchard dat de branche af moet van het ‘Mad Men’ model aan dat er een nieuwe wind moet gaan waaien in de reclame-industrie. Sorrell liet daarop onlangs al weten dat ‘WPP meer creatief en minder bureaucratisch' gaat worden. Hij plakte daar overigens geen datum op, maar met de recente ontwikkelingen zou dat proces sneller kunnen verlopen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in