‘Reclame via sms beïnvloedt koopgedrag'
Ongeveer 2500 vrijwilligers hebben de afgelopen maanden in de Noord-Zweedse stad Luleå meegedaan met e-Street, een praktijktest om te kijken of reclame via sms invloed heeft op het koopgedrag van de ontvanger van het bericht. De mensen die meededen gaven vrijwillig toestemming om reclame via sms te ontvangen, schrijft Webwereld. De vrijwilligers maakten van tevoren kenbaar in welke categorieën ze informatie wilden ontvangen. ‘Nadat McDonald's een groep testers een berichtje gestuurd had, bleek 25 procent van de vrijwilligers vrijwel direct een hamburger te kopen’, zegt Mats Eriksson van Makitalo Research Centre. Hetzelfde patroon deed zich voor bij andere bedrijven die meewerkten aan de test. Volgens de onderzoekers een teken dat marketing via sms werkt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidik ben tegen het binnen halen van buitenlanders
reacties voor de mensen die me steunen 0614510758