Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Reclame via sms beïnvloedt koopgedrag'

Bedrijven die reclame maken via sms zien hun omzet stijgen, zeggen Zweedse onderzoekers na een test met vrijwilligers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ongeveer 2500 vrijwilligers hebben de afgelopen maanden in de Noord-Zweedse stad Luleå meegedaan met e-Street, een praktijktest om te kijken of reclame via sms invloed heeft op het koopgedrag van de ontvanger van het bericht. De mensen die meededen gaven vrijwillig toestemming om reclame via sms te ontvangen, schrijft Webwereld. De vrijwilligers maakten van tevoren kenbaar in welke categorieën ze informatie wilden ontvangen. ‘Nadat McDonald's een groep testers een berichtje gestuurd had, bleek 25 procent van de vrijwilligers vrijwel direct een hamburger te kopen’, zegt Mats Eriksson van Makitalo Research Centre. Hetzelfde patroon deed zich voor bij andere bedrijven die meewerkten aan de test. Volgens de onderzoekers een teken dat marketing via sms werkt.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
cora

ik ben tegen het binnen halen van buitenlanders
reacties voor de mensen die me steunen 0614510758

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in