Overslaan en naar de inhoud gaan

Pearle heeft beste radiocommercial in januari

De radiocommercial van Pearle 'Rode ogen' is de beste reclame van januari. RAB (Radio Advies Bureau) onderzoekt vanaf nu maandelijks welke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het publiek kiest de commercial in een online onderzoek uitgevoerd door Intomart GfK. De maandwinnaar dingt mee naar de RAB Award Publieksprijs 2011, die in september wordt uitgereikt. Een jury van radiostations en RAB stelt iedere maand een shortlist van acht commercials samen. De 200 respondenten krijgen in willekeurige volgorde de commercials te horen en geven aan welke hun favoriete commercial is.

related partner content for mobile comes here

Pearle's 'Rode ogen' won met bijna 26 pct van alle stemmen. Tweede met 23 pct is de 100% Bob commercial, gevolgd door Toyota met de Duitse inruilweken uiting (14 pct van de stemmen).

De Bob-commercial blijkt het populairst bij de jongere doelgroep (13-34 jaar). Onder de vrouwelijke respondenten was het een close finish was tussen Pearle en Bob. De winnende commercials zijn te beluisteren.

De winnaars van de RAB Awards werden tot nu toe geselecteerd door een vakjury van deskundigen uit de reclamewereld. RAB wil nu ook de luisteraar laten kiezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in