Pearle heeft beste radiocommercial in januari
Het publiek kiest de commercial in een online onderzoek uitgevoerd door Intomart GfK. De maandwinnaar dingt mee naar de RAB Award Publieksprijs 2011, die in september wordt uitgereikt. Een jury van radiostations en RAB stelt iedere maand een shortlist van acht commercials samen. De 200 respondenten krijgen in willekeurige volgorde de commercials te horen en geven aan welke hun favoriete commercial is.
Pearle's 'Rode ogen' won met bijna 26 pct van alle stemmen. Tweede met 23 pct is de 100% Bob commercial, gevolgd door Toyota met de Duitse inruilweken uiting (14 pct van de stemmen).
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaDe Bob-commercial blijkt het populairst bij de jongere doelgroep (13-34 jaar). Onder de vrouwelijke respondenten was het een close finish was tussen Pearle en Bob. De winnende commercials zijn op de site van RAB te beluisteren.
De winnaars van de RAB Awards werden tot nu toe geselecteerd door een vakjury van deskundigen uit de reclamewereld. RAB wil nu ook de luisteraar laten kiezen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid