Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek naar online en printdagbladen

Het Bedrijfsfonds voor de Pers stelt een bedrag van 50.800 euro beschikbaar aan de Amsterdam School of Communications Research voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Doel van het onderzoek is te vergelijken hoe online dagbladen en traditionele dagbladen gelezen worden. Het gaat met name om de gevolgen daarvan voor kennis en politieke participatie. Van print- en online dagbladen wordt verwacht dat ze bijdragen aan de mogelijkheid dat burgers in een democratische samenleving meespreken over uiteenlopende maatschappelijk relevante onderwerpen en dat ze als gevolg daarvan ook actief deelnemen aan het politieke leven. Maar tot nu toe is nog niet bekend in hoeverre dagbladen online in vergelijking met de printdagbladen deze bijdrage ook leveren. De Amsterdam School of Communications Research is verbonden aan de Universiteit van Amsterdam. Het onderzoek neemt negen maanden in beslag.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in