Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek naar jaarverslagen

Het jaarverslag wordt geregeld onderzocht. Hierbij is het object van onderzoek vrijwel altijd de jaarrekening: de cijfers en de wijze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoewel er legio mogelijkheden zijn om de strategie van een bedrijf tepresenteren biedt het jaarverslag hiervoor de kans bij uitstek. De strategievan de organisatie kan hierin beschreven worden in het licht van deresultaten van het voorgaande jaar en de verwachtingen en acties voor hetkomende jaar.

related partner content for mobile comes here

In 2002 heeft Scenter voor de achtste keer onderzoek gedaan naar de rapportageover de strategie in jaarverslagen van Nederlandse ondernemingen. Dejaarverslagen zijn getoetst op tien criteria. De resultaten zijngepresenteerd in FEM de Week van zaterdag 19 oktober 2002.

In totaal zijn 100 verslagen beoordeeld, waaronder alle AEX en Midcapfondsen. De eerste plaats werd behaald door ERIKS met een score van 10. Ditis voor de eerste keer in de historie van het onderzoek dat een ondernemingde maximale score behaalt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in