Overslaan en naar de inhoud gaan

'Nederlanders luchten massaal hun hart na slechte service'

Nederlanders luchten massaal hun hart in hun directe omgeving na een slechte klantervaring. Maar liefst 89 procent geeft aan een geval van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar ook partners en familieleden (68 procent) en collega's (46 procent) zijn gewillige toehoorders. Dat blijkt uit een onderzoek verricht in opdracht van Right-Now Technologies.

related partner content for mobile comes here

De voornaamste reden om slechte klantervaringen te delen met vrienden, partner en familie is om anderen ervan te weerhouden zaken te doen met het betreffende bedrijf (61 procent). Dat ze daarin behoorlijk slagen, blijkt wel uit het feit dat 39 procent van de Nederlanders aangeeft serieus te overwegen geen zaken meer te doen met een bedrijf wanneer ze in hun omgeving iemand kennen die een slechte klantervaring heeft gehad.

De tweede belangrijke reden om slechte klantervaringen te delen, is het afreageren van woede en frustratie (51 procent). Bijna één op de zes Nederlanders zegt zich dan ook ontzettend kwaad te maken na een slechte klantervaring.

Erik Göetjes, countrymanager Benelux bij RightNow Technologies: ‘De impact van een slechte ervaring als klant blijkt nog veel groter dan we al dachten. Uit eerder onderzoek weten we dat één op de drie Nederlanders die weggaan bij een bedrijf vanwege een slechte klantervaring, nooit meer zaken wil doen met dat bedrijf. Maar nu blijkt ook dat ontevreden klanten nog een andere missie hebben: anderen ervan weerhouden zaken te doen met bepaalde bedrijven. Ontevreden klanten kosten het bedrijfsleven dus geld in meerdere opzichten.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in