'Nederlanders luchten massaal hun hart na slechte service'
Maar ook partners en familieleden (68 procent) en collega's (46 procent) zijn gewillige toehoorders. Dat blijkt uit een onderzoek verricht in opdracht van Right-Now Technologies.
De voornaamste reden om slechte klantervaringen te delen met vrienden, partner en familie is om anderen ervan te weerhouden zaken te doen met het betreffende bedrijf (61 procent). Dat ze daarin behoorlijk slagen, blijkt wel uit het feit dat 39 procent van de Nederlanders aangeeft serieus te overwegen geen zaken meer te doen met een bedrijf wanneer ze in hun omgeving iemand kennen die een slechte klantervaring heeft gehad.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe tweede belangrijke reden om slechte klantervaringen te delen, is het afreageren van woede en frustratie (51 procent). Bijna één op de zes Nederlanders zegt zich dan ook ontzettend kwaad te maken na een slechte klantervaring.
Erik Göetjes, countrymanager Benelux bij RightNow Technologies: ‘De impact van een slechte ervaring als klant blijkt nog veel groter dan we al dachten. Uit eerder onderzoek weten we dat één op de drie Nederlanders die weggaan bij een bedrijf vanwege een slechte klantervaring, nooit meer zaken wil doen met dat bedrijf. Maar nu blijkt ook dat ontevreden klanten nog een andere missie hebben: anderen ervan weerhouden zaken te doen met bepaalde bedrijven. Ontevreden klanten kosten het bedrijfsleven dus geld in meerdere opzichten.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid