Jelle Kolleman stopt als cd bij Red Urban


Kolleman blijft bij Red Urban betrokken als adviseur. Hij richtte het bureau tien jaar geleden op samen met Kees van Dorp. In 2007 werd het bureau overgenomen door de DDB Europa. Bij Red Urban werken inmiddels 35 mensen aan voornamelijk digitale campagnes. Kolleman is goed voor zo’n 38 reclameprijzen, waaronder drie Effies en vele Accenten, Esprix en SpinAwards.
Kolleman licht zelf zijn vertrek toe. ‘Ik ben verschrikkelijk trots om te zien wat een geweldig bureau we hebben neergezet. We begonnen met banners maken en nu worden er complete en complexe campagnes ontwikkeld. Ik heb echt genoten van elke minuut bij Red Urban. Wat betreft continuïteit hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken. Creative director Robin Pas werkt al sinds begin van het jaar met mij samen om te zorgen dat zowel het niveau van het werk als de cultuur in stand worden gehouden. En nu… nu is het tijd om het bureau los te laten. En naast het adviseurschap bij Red Urban mijn kennis, kunde en ondernemerschap los te laten op nieuwe online initiatieven.’ Kolleman is onder meer betrokken bij Rockstart Accelerator.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSManaging director Koen de Groot: ‘Jelle is een ‘digital icon’ en heeft aan de basis gestaan van onze missie om het beste digital bureau van Nederland te willen zijn. Zijn mentaliteit is goed verankerd in ons bureau en daar zijn we hem dankbaar voor.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid