Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne van de dag: 'Toetjestoeter!'

Mona, Campina en Optimel slaan de handen ineen om het 'gezelligste moment van de dag' te vieren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De merken van FrieslandCampina Mona, Campina, Optimel en Campina Boer en Land willen met &;ToetjesToeter&; het toetje weer op de kaart zetten. De zuivelgigant zegt dat bij één op de vijf Nederlandse huishoudens dagelijks een toetje op tafel staat. Thomas Gribnau, Portfolio Director Yoghurts & Desserts bij FrieslandCampina: &;Zo’n beetje elke Nederlander is opgegroeid met het eten van een toetje. Als kind vond je het toetje een heerlijk en feestelijk moment, bijvoorbeeld als je zelf yoghurt en vla mocht mengen tot vlaflip. Met deze campagne willen we dit gevoel terughalen en stilstaan bij het toetje als leukste dagelijkse gezinsmoment.&;

related partner content for mobile comes here

In elk van de drie 15 secondencommercials is het feest op het moment dat de ToetjesToeter tevoorschijn komt. De campagne wordt online en in de supermarkt ondersteund. De TV spots worden om en om ingezet van 24 maart tot eind juni.

De campagne is gemaakt door . FrieslandCampina werkt voor de merken Mona Campina Boer en Land met Selmore, voor Campina met TBWA en voor Optimel met N=5. Carien de Bas-van Middelaar, marketing PR Manager bij FrieslandCampina zegt dat de specifieke merken met de reclamebureaus zullen blijven werken als het gaat om specifieke campagnes, innovaties en dergelijke. &;Voor deze campagne waren we op zoek naar het bouwen van het toetjesmoment, over deze vier merken heen. Hierbij hebben we verschillende mogelijkheden bekeken, van spot tot non-spot. En uiteindelijk kwam RTL Concepts met het beste idee, het idee dat het beste aansluit bij onze wensen.&;

In een interview in Adformatie (28-2 jl.) zei Frenkel Denie dat de toegevoegde waarde van bureaus en creatieven in de toekomst ligt in &;samenwerken binnen een netwerkmodel&;. Denie is inmiddels niet meer verantwoordelijk voor de marketing binnen FrieslandCampina Branded Netherlands. Hij is onlangs verantwoordelijk gemaakt voor de internal marketing Consumer Products Europe, Middle East & Africa, zo zegt De Bas-van Middelaar.

 

Credits:
Verantwoordelijk bij FrieslandCampina: Thomas Gribnau en Carien de Bas-van Middelaar
Geproduceerd door RTL Concepts
Creatie: Tom Schoufs
Regisseur: Shariff Nasr
Productie: Steven Rijkhoff, Simone Bruyn, Bernard Wiekmeijer, Aviva Kasteleyn

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in