Overslaan en naar de inhoud gaan

Ziggo verwijst naar memorabele tv-momenten in commercial, de kijker mag raden welke

Van de ongrijpbare Ajax-rechtsbuiten Antony tot de films met Leonardo DiCaprio.

Ziggo geeft de tv-kijker iets te doen in zijn nieuwe, geïntegreerde campagne. Want naar welke tv-series, filmscènes of tv-momenten wordt er in de commercial verwezen?

related partner content for mobile comes here

Ziggo laat daarvoor een dag uit het leven van buurman Ronald zien, te beginnen op een bankje in het park waar hij op zijn mobiel een panna – ‘koekkoek’ - van Ajax-aanvaller Antony tegen Atalanta Bergamo bekijkt.

Daarna zien we in zijn wandeltocht verwijzingen naar onder meer Cruella, The Queen’s Gambit, Casa de Papel en nog een enkele films en series (we geven niet alles weg). De kalende antiheld eindigt thuis op de bank om met zijn gezin een film met Leonardo DiCaprio te kijken.

De symboliek van dit alles mag duidelijk zijn: tv zorgt voor collectieve, memorabele momenten in ons leven, Ziggo zorgt ervoor dat we ze kunnen zien. Het bureau achter de commercial is Go One, het samengestelde team van de verschillende WPP-bureaus.

Agency: Go One by WPP
Client: VodafoneZiggo
Production: HolyFools
Art Department: Jelier en Schaaf
Editor: Martin Heijgelaar
Grading en online: The Ambassadors

Sound design: Thijs Felperlaan
Music: Massive Music
Fotografie: Maarten de Groot

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in