Overslaan en naar de inhoud gaan

Het campagnelied ‘Ik ben de Bob’ van Goldband heb je niet zomaar uit je hoofd

We kunnen weer bieren en borrelen, IenW komt daarom met een nieuwe Bob-zomercampagne.

Nu we thuis weer vrienden kunnen ontvangen en nu restaurants, kroegen en terrassen weer open zijn wordt er weer volop gebierd en geborreld. Voor het ministerie van IenW aanleiding om Bob weer eens in de schijnwerpers te zetten, want de afspraak voor de niet-drinkende chauffeur blijft de veilige norm, ook in post-lockdowntijd.

related partner content for mobile comes here

Roorda Reclamebureau bedacht de zomerse Bob-campagne en schakelde de Haagse Goldband in. De drie stukadoorszonen die doorbraken met het nummer De Wereld presenteerden vandaag de clip en song ‘Ik ben de Bob’, een lied dat je niet zomaar uit je hoofd hebt.

De song en de sfeer in de video weerspiegelen volgens Roorda de vreugde en het plezier en gekte dat we na lange strenge periode weer meer mogen. Het maakt het volgens het bureau aanstekelijk om de Bob te zijn en anderen veilig thuis te brengen.

Bob, goedkoper dan een taxi

Goldband, dat 13 augustus zijn debuutalbum uitbrengt, is volgens het persbericht over de campagne onlosmakelijk verbonden met het nachtleven. De drie mogen dan ook nog even aangeven dat drank in het verkeer ‘gewoon echt niet oke’ is. Karel Gerlach: ‘Als telgen van het nachtleven weten we als geen ander hoe duur een taxi is wanneer je geen Bob hebt.’

Naast online zal de campagne ook op digitale outdoormedia te zien zijn en op radio te horen. Daarnaast worden de komende twee weekenden  Bob-buckethats uitgedeeld door onder andere VVN op verschillende stranden, parken en uitgaansplekken in Nederland.

Credits:

Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Michiel Dammen, Charlotte Mattijssen en Marije Slagboom

Bureau: Roorda Reclamebureau

Strategie: Tabula rasa

Creatie: Dyon Ruiter, Tom van der Veldt en Joeri Jansen

Design: Jorn Slotboom

Account: Marleen Delisse, Rasjan Tahir, Diana Conijn en Hans Bauman

Productiemaatschappij: Vigics

Director: David Eilander

Producer: Vera de Bode 

Producer: Sophie Victorine

Productiemanager: Josephine Kandeh      

1st A.D: Farah Abdi

D.O.P. : Floris van der Lee

Fotografie: Darren Smith

Grading: Fernando Barrientos

Edit: Tobias Cornelisse en Ian del Angel

VFX: David Velt & Vincent Rikkers

Media: Initiative

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in