Overslaan en naar de inhoud gaan

Van generatie op generatie, Bavaria brengt erfgoed aan de man in campagne

De campagne ‘Zo. Al 7 generaties’ vertelt over 300 brouwersfamilie. Een echte Swinkels krijgen we echter niet te zien.
De 'sleutel' wordt overgedragen
De 'sleutel' wordt overgedragen
© Swinkels Family Brewers
De 'sleutel' wordt overgedragen
De 'sleutel' wordt overgedragen
© Swinkels Family Brewers

2019 is een groot jaar voor Bavaria, of Royal Swinkels Family Brewers moeten we eigenlijk zeggen. De brouwerij bestaat 300 jaar en ontving kortgeleden bezoek van Koningin Maxima. Het bedrijf mag het predicaat ‘Koninklijk’ voeren, nou ja, 'Royal' dus.

related partner content for mobile comes here

Het is niet voor het eerst dat Bavaria over het belang van de familie communiceert. Die boodschap wordt in de nieuwe campagne ‘Zo. Al 7 generaties’ nog nadrukkelijker voor het voetlicht gebracht. In door acteurs nagespeelde (en naar men mag aannemen licht geromantiseerde) sequenties, zien we (opgroeiende) leden van de familie Swinkels, die in het bedrijf werken. Het overhandigen van de ‘sleutel’ (een flesopener) in de commercial representeert de recente troonwissel. Peer Swinkels nam het directievoorzitterschap over van zijn neef Jan-Renier.

Waarom de familie zelf niet optreedt in de commercial? Rinske van den Bos, woordvoerder bij de brouwer: 'De Swinkels' zijn brouwers, geen acteurs, maar bij 40 seconden zie je de Swinkelsen wel staan met een biertje in de hand. We zien bijvoorbeeld Marc, Lambert,  Anke, Broos en Veronique.'

'Reclame-Peer' en echte Peer Swinkels
'Reclame-Peer' en echte Peer Swinkels Swinkels Family Brewers

Spelen tussen de kratten

Florent Renders, Marketing Manager Bavaria bij Royal Swinkels Family Brewers, licht de keuze voor het campagnethema nog eens toe: ‘Men groeide met de brouwerij op. Ze speelden als kind tussen de kratten of verdienden bij in de nachtdienst, werkten als heftruckchauffeur, om uiteindelijk te kiezen voor een vaste rol in de brouwerij als brouwmeester of in de mouterij. Veel mensen kennen het verhaal van onze brouwerij nog niet. Nu is het juiste moment om dit verhaal te vertellen, in het jaar van ons 300-jarig jubileum.’

Dit is de commercial:

AL 7 GENERATIES BAVARIA

Lokale campagne

De ‘Zo. Al 7 generaties’-campagne start deze week op tv, online en in de bioscoop. Daarnaast wordt de campagne ook groots ingezet in de thuisregio van het biermerk. Renders: ‘De Brabantse campagne bestaat onder andere uit online video’s, een social media campagne, bioscoopreclame en verschillende achtergrondverhalen in de regionale media.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Cees Horsten

Bij bavaria beweren ze het stokje (felsopener) al 7 generaties(300 jaar ) door te geven. DE kroonkurk bestaat pas 150 jaar. Hoe zit dit??

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in