Overslaan en naar de inhoud gaan

Reebok breekt volledig met oude campagnestrategie, dit is het resultaat

Het merk wil af van zijn sportieve imago en mikt met vernieuwd concept op generatie Z.
Reebok-campagne
Reebok-campagne

Reebok gooit het met deze campagne over een volledig andere boeg. Het merk zegt zijn sportcommercials vaarwel en komt met een uitgekiende aanpak om twentysomethings te bereiken. Het resultaat: een mysterieus reclamespotje gemaakt door Venables Bell & Partners.

related partner content for mobile comes here

De organisatie draaide vorig jaar nog verlies, maar hoopt met een nieuwe aanpak zichzelf weer op de kaart te zetten bij generatie Z. Deze groep heeft geld te besteden is te jong om de beginjaren van het merk te kunnen herinneren, verklaart Reebok. Om hen te bereiken lanceert het merk binnenkort een vernieuwde website en Reebok neemt twee nieuwe bureaus onder de arm: Mediacom (mediaplanning) en Deutsch (creatie). Deutsch neemt vanaf 2020 het stokje over van Venables Bell & Partners.

Horror

De campagne is anders dan we gewend zijn van Reebok. In voorgaande commercials zette Reebok zichzelf neer als fitnessmerk, dit spotje heeft meer weg van een modereclame. Op deze manier hoopt Reebok zich te onderscheiden van zijn grote concurrenten Nike en Puma. De video begint met een potje straatvoetbal. De scène oogt duister. Zodra de spelers willen scoren, duikt er een mysterieus meisje op. Zij neemt een horrorachtige houding aan. Er volgt een bizarre situatie en enkele seconden later begint iedereen op een rare manier te dansen.

Campagne

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Hans Vermeulen

Straatvoetbal?
Nieuwsgierig of dit Reebok gaat redden...

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in