Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Leger des Heils-campagne 'I care, I share'

Als je een hart hebt voor de wereld en de mensen om je heen, dan deel je wat je hebt. Dat is de gedachte achter de campagne.
Leger des Heils
Leger des Heils

'Vanuit de missie van het Leger des Heils om er te zijn voor anderen, willen we mensen en organisaties  aanmoedigen om zich in te zetten voor een samenleving waarin I care, I share, centraal staat,' legt directeur Harm van Teijlingen van Leger des Heils Dienstverlening uit.

related partner content for mobile comes here

De campagne begint bij Leger des Heils ReShare. Al meer dan honderd jaar zamelt het Leger des Heils tweedehands kleding en textiel in. Via de ReShare Stores kunnen mensen die moeite hebben om rond te komen, voor een klein bedrag kwalitatief goede kleding aanschaffen. Ook gaat er veel kleding naar noodhulp in diverse landen en wordt er gerecycled om textiel een tweede leven te geven.

Belang recyclen kleding

De textielindustrie is één van de meest vervuilende industrieën ter wereld. Voor de productie van een kilo katoen is circa 8000 liter water nodig, 67 badkuipen vol. Door de opkomst van goedkope maar slecht geproduceerde kleding en het hoge tempo waarin collecties elkaar tegenwoordig opvolgen is de hoeveelheid weggegooide kleding enorm. Ieder jaar gooit een Nederlander gemiddeld zo’n 12 kilo kleding in de vuilnisbak. Een enorme verspilling, gezien de vele mogelijkheden van tweedehands kleding en hergebruik. Met de ‘I care, I share’-campagne wil het Leger des Heils extra aandacht vragen voor het bredere belang van kleding recyclen. 

Zorgen voor en delen met elkaar

De bedoeling van de campagne is om geleidelijk steeds meer mensen en organisaties te laten aansluiten, zodat we samen echt het verschil maken. Met een leger aan mensen – inzetbaar als vrijwilliger, medewerker, ervaringsdeskundige, collectant, donateur, enzovoort – gaan we de uitdaging aan. 'Zorgen voor en delen met elkaar dient een hoger doel. Dat willen we graag onder de aandacht brengen in de hoop en de verwachting dat het mensen inspireert en activeert,' aldus Harm van Teijlingen.

CREDITS:

Strategie algemeen: Anke Meulendijks 
Creative Direction and styling: Esther Coppoolse (Bird Club)
Executive Producer: Martien Koning (Bird Club)
Fotografie: Marie-Louise Hodge
Assistent fotografie: Naomie Laan
Videografie: Paul van Rije
Haar en make-up: Sandra Govers voor Ellis Faas Cosmetics & Kevin Murphy
Assistent Haar en make-up: Candle Triebel
Assistent styling: Demi Hollak

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in