Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse campagnes scoren ongekend slecht bij Sabre Awards

Aantal nominaties blijft ver achter. Een vergelijkbaar mager jaar is er niet te vinden.
SABRE AWARDS
SABRE AWARDS

De getallen waren niet anders dan in andere jaren. Voor de Sabre Awards Emea van 2022 waren er in totaal ruim 2000 inzendingen, waarvan 400 campagnes de finale haalden.

related partner content for mobile comes here

Maar er was wel één groot verschil: van de Nederlandse campagnes zijn er slechts 8 doorgedrongen tot de finale. Een vergelijkbaar mager jaar is zo snel niet terug te vinden.

Ter vergelijking: vorig jaar haalden 18 Nederlandse inzendingen de finale en in 2018 gingen maar liefst 24 genomineerde cases op voor goud.

Wat de oorzaak is voor de magere oogst aan finalisten dit jaar is een beetje gissen. Er is geen inzicht in het aantal Nederlandse inzendingen. Er is dus niet te zeggen of het een ‘kwantitatief’ probleem is of dat het juist aan de kwaliteit van de ingezonden Nederlandse campagnes ligt.

Dat neemt niet weg dat de wel genomineerde campagnes in het oog zijn gesprongen bij de jury. Opvallend is dat Omnicom PR Group Nederland drie nominaties in de wacht sleepte, gevolgd door Team Lewis, met twee finaleplekken.

Categorie: Benelux

Innocent en Coopr 
Action together for the deposit scheme & innocent Green Friends — innocent drinks with Coopr

HP en Edelman Amsterdam
Endangered Colour —

Volleyball World en Ogilvy Social Lab Amsterdam
Equal Jersey

Ministerie van Economische Zaken en Klimaat en Bijl PR & Campagne
National Climate Week: Mobilising people and organisations to take action for a better climate —

Categorie: Food Service

Deliveroo x Oma’s Soep en Team Lewis
Eten in strijd tegen eenzaamheid

Categorie: Employer Branding

MSD en Omnicom PR Group NL
An Employer Branding Campaign That Changes Everything

Categorie: Word of Mouth

LG Information Display en Team Lewis
LG turns employees into evangelists 

Categorie: Consumer Goods, Automotive

MG Motor Europe en Omnicom PR Group NL, Mayster
The House of MG - a year-round virtual automotive launch program 

Categorie: Financial Services

Mastercard Europe met Omnicom PR Group, FCB 
Mastercard launching True Name in Europe —

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in