Overslaan en naar de inhoud gaan

Herdenkingsfilm confronteert kinderen met oorlog in Nederland en onmogelijke keuzes

Voor Nationale Kinderherdenking ontwikkelde en produceerde Bee-Agency ‘De onmogelijke keuzes van Daan’.
still uit de kinderfilm
still uit de kinderfilm

Het monument op de Dam wordt opgeblazen, raketten bestoken Amsterdam, mobieltjes moeten verplicht worden afgestaan.

related partner content for mobile comes here

In de film ‘De onmogelijke keuzes van Daan’ wil de Nationale Kinderherdenking  'kinderen stil laten staan bij het belang van herdenken en vrijheid'. Gezien de situatie in Oekraine en de dreigende Russische taal is het ook  een angstaanjagende confrontatie met een situatie waarin Nederland daadwerkelijk in een oorlog is beland.

Verraad jij iemand om je moeder vrij te krijgen?

De film, ontwikkeld en geproduceerd door Bee- Agency, volgt de jonge hoofdrolspelers Daan, Yara en Milan. Ze komen terecht in een Nederland dat onder vuur ligt en bezet wordt. Gewoon in deze tijd, in hun eigen wijk. Ze komen voor moeilijke keuzes te staan.

De kijker zelf moet die maken: Bied je een jongen die voor je deur staat hulp omdat zijn ouders net zijn opgepakt of niet? Lever je je telefoon in als dat moet? En verraad je iemand in ruil voor de vrijheid van je moeder of vader?    

De keuze van de jonge kijker bepaalt het verloop van het verhaal. Er moeten drie bepalende keuzes worden gemaakt, met acht verschillende uitkomsten mogelijk.

(Tekst loopt verder onder video)

Van 8 tot 14 jaar

De film ‘De onmogelijke keuzes van Daan’ richt zich op kinderen van 8 tot 14. Met deze vernieuwende vertelvorm wil de Nationale Kinderherdenking beter aansluiten bij de belevingswereld van kinderen en jongeren.

De bedoeling is een gesprek op gang te brengen. Dat kan op verschillende manieren. Individueel, via het online platform of gezamenlijk tijdens de Nationale Kinderherdenking op 4 mei. 

Bekijk hier de gehele interactieve film. 

still film
Het Monument opp de Dam, zojuist opgeblazen in de film.
Het Monument opp de Dam, zojuist opgeblazen in de film.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in