Overslaan en naar de inhoud gaan

Nationaal Comité 4 en 5 mei houdt oorlogsverhalen levend met nieuwe campagne

De zogenoemde luisterverhalen moeten invoelbaar maken hoe kwetsbaar onze vrijheid is, stelt hoofd communicatie Van den Berg.
Nationaal Comité 4 en 5 mei houdt oorlogsverhalen levend met
Nationaal Comité 4 en 5 mei houdt oorlogsverhalen levend met

Het Nationaal Comité 4 en 5 mei, dat jaarlijks de organisatie van de Dodenherdenking en Bevrijdingsdag op zich neemt, roept Nederlanders met een nieuwe publiekscampagne op hieraan mee te doen. De campagne is ontwikkeld door Publicis Groupe.

related partner content for mobile comes here

Met het verstrijken van de jaren verdwijnt ook de eerste generatie die de oorlog heeft meegemaakt. Doel van de campagne, waarin '2 minuten-verhalen' centraal staan, is om deze connectie levend te houden. De verhalen van de eerste generatie oorlogsslachtoffers en (verzets)mensen van de Tweede Wereldoorlog worden in de campagne doorverteld door de eerste generatie zelf, hun kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen. De in totaal zeventien 'aangrijpende verhalen' moeten de kijker mee terug in de tijd nemen.

Vrijheid is kwetsbaar

Gerben van den Berg, hoofd communicatie bij Nationaal Comité 4 en 5 mei, zegt: 'De mix van verhalen van de verschillende slachtoffergroepen, vertelt door de verschillende generaties is een belangrijke vervolgstap voor onze manier van campagnevoeren. Het maakt invoelbaar hoe kwetsbaar onze vrijheid is, wat in het licht van de verschrikkelijke oorlog in Oekraïne voor iedereen nog dichterbij gekomen is.'

Luisterverhalen

De campagne wordt uitgerold op televisie, radio, social media, out of home en in audio. De verhalen kunnen beluisterd worden op 4en5mei.nl/2minutenverhalen en in een speciale Spotify-playlist. Zo vertelt Jan, de zoon van Johan, hoe zijn vader het bombardement van Breskens overleefde. En Julia hoe ze als klein meisje de bevrijding van Nijmegen meemaakte.

Bekijk de tv-commercial hieronder:

Credits

Strategie, concept en productie: Publicis Groupe
Video's & TV: Cake Film & Photography
Audioverhalen, sounddesign & radio: Public Audio
Interviews: Djuna Kramer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in