Overslaan en naar de inhoud gaan

Indrukwekkend: Thalys maakte 500 holografische monumenten van Brusselaars

Het doel is meer toeristen naar de Belgische hoofdstad lokken

Hogesnelheidstrein Thalys en het Franse reclamebureau Rosapark ontwikkelden een bijzondere marketingactie voor Brussel. Zij maakten vijf meter hoge, holografische standbeelden van inwoners van de Belgische hoofdstad.

related partner content for mobile comes here

De campagne heet 'The Human Monuments' en hij komt voort uit het inzicht dat Brussel op plek twaalf staat van populaire Europese steden voor toeristen. Dat komt door terroristische aanslagen in 2016 en concurrentie van steden als Parijs, Amsterdam en Londen.

Gastvrijheid

Al deze steden hebben bekende monumenten, maar volgens Thalys en Rosapark is de gastvrijheid van de Belgen uniek. Ze plaatsen Brusselaars daarom letterlijk op een voetstuk. De boodschap: 'In Brussel, the real monuments are its people.'

Het merk nodigde voorbijgangers uit in een 'Holobooth' op de Mont des Arts in het centrum van Brussel. Het apparaat maakte binnen twee minuten een 360-gradenopname van de mensen. Dit hologram werd uitvergroot en als vijf meter hoog standbeeld geprojecteerd op een zuil.

Het bureau maakte in totaal 500 hologrammen. Ze werden gezien door meer dan 3000 bezoekers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in