Overslaan en naar de inhoud gaan

Eurojackpot denkt 'groot, groter, grootst' in nieuwe merkcampagne

De Europese loterij laat zien dat het merk zich onderscheidt met een hogere jackpot dan concurrenten.

De Nederlandse variant van de Europese loterij Eurojackpot heeft een nieuwe merkcampagne. Hiermee wil het merk de 'extreem hoge jackpot' benadrukken. De jackpot begint bij 10 miljoen euro en kan oplopen tot 90 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

In de reclame zie je twee loterijwinnaars die een roadtrip maken. Eurojackpot vindt dat een mooie droom, maar 'het kan veel groter'. Hoe dat eruit ziet laat bureau SuperHeroes Amsterdam zien in de video.

'Lekker eigenzinnig'

Rogier Vijverberg van SuperHeroes: ‘Kleine prijzen worden gewaardeerd, maar bij grote prijzen gaat het hart pas echt sneller kloppen. De nieuwe merkpositionering is lekker eigenzinnig en biedt ons heel veel mogelijkheden voor vernieuwing.’

Volgens marketingmanager Michael Kastelijns van Eurojackpot draait de campagne niet alleen om de prijzen. Het gaat om de mentaliteit van de doelgroep. Kastelijns: ‘Onze doelgroep bestaat uit doeners die geloven dat winnen een mentaliteit is. De optimisten die het leven naar hun eigen hand zetten om hun doelen ook daadwerkelijk te verwezenlijken.'

Doeners?

Die doeners-mentaliteit lijkt niet helemaal te passen bij een lot kopen en afwachten. Kastelijns: 'Een hele grote prijs komt er natuurlijk prima bij van pas.’

Eurojackpot bestaat sinds 2012 en is een Europese lottotrekking in samenwerking met verschillende nationale loterijen. Voor Nederland is dat Nederlandse Loterij. Dit bedrijf zit verder achter kansspelen als de Staatsloterij, Lotto, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in