Overslaan en naar de inhoud gaan

EU trekt portemonnee voor campagne voor Italiaanse kwaliteitsproducten met oorsprongsbenaming

De slogan ‘Europa, waar kwaliteit thuis is’ moet duidelijk maken dat lokale producten authentiek smaken.
Miniatuurvoorbeeld
Europa, waar kwaliteit thuis is
© www.kwaliteiteuropa.eu
Miniatuurvoorbeeld
Europa, waar kwaliteit thuis is
© www.kwaliteiteuropa.eu

Denominazione di Origine Controllata (DOC, Italië), het is  een geografische kwaliteitsaanduidingen die de meesten van ons wel kennen. Deze en andere EU-kwaliteitslabels worden met een driejarig programma ondersteund met als doel informatie te verstrekken over de kwaliteitseisen die zijn verbonden aan Italiaanse producten met de Europese labels ‘Beschermde Oorsprongsbenaming’ (BOB), ‘Beschermde Geografische Aanduiding’ (BGA) en het genoemde DOC.

related partner content for mobile comes here

De producten die in de campagne als voorbeeld worden genomen zijn wijn uit Alto Adige DOC, Südtiroler Apfel BGA, Südtiroler Speck BGA en Stilfser BOB kaas.

Formaggio

De campagne geeft uitleg aan professionals op het gebied van handel en gastronomie, maar ook aan consumenten, over de garanties die EU-kwaliteitslabels bieden en wat hun toegevoegde waarde is voor consumenten en producenten. De initiatiefnemers van de campagne zijn Consorzio Tutela Mela Alto Adige, Consorzio Tutela Speck Alto Adige, Consorzio Formaggio Stelvio en Consortium Alto Adige Wines. Het door de Europese Unie gesponsorde programma omvat initiatieven op de Italiaanse binnenlandse markt en op de exportmarkten van Duitsland, Nederland en Zweden.

 

Aftrap met Nederlandse chef - kok Roberta Pagnier

De campagne draait om informatie en productervaring. In Nederland wordt het programma afgetrapt met een kick-off event waarbij celebrity chef-kok Roberta Pagnier (met Italiaanse roots), gastvrouw zal zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in