Overslaan en naar de inhoud gaan

Cadeautip voor toxic partner: chocoladebox van One Love Foundation

Elke bonbon staat voor een gevoel. Het snoepje 'jaloezie' heeft een bittere nasmaak. 'Dit moet het gesprek over relaties op gang brengen.'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

One Love Foundation komt met een educatieve chocoladebox. De snoepjes moeten een gesprek op gang brengen over positieve en negatieve ervaringen in relaties. De campagne is opgezet in samenwerking met TBWA\Chiat\Day NY.

related partner content for mobile comes here

Het werkt als volgt: je gaat met je partner zitten en steeds pakt ieder een bonbon. Elke snoepje vertegenwoordigt een waarde: respect, eerlijkheid, gelijkheid, onafhankelijkheid, sabotage, obsessie, isolatie en manipulatie.

Het snoepje dat ‘respect’ vertegenwoordigt is bijvoorbeeld gemaakt van pure chocolade en heeft gouden decoraties. ‘Manipulatie’ heeft een harde, kleverige vulling van karamel, die aan je kaken blijft plakken. En de bonbon ‘jaloezie’ heeft een bittere nasmaak. Na het proeven ga je het gesprek met elkaar aan: respecteer je elkaars grenzen, gevoelens en gedachten?

‘Dit leek ons een interessante manier om mensen over hun gedrag te laten nadenken’, verklaart Al Merry, executive creative director bij TBWA\Chiat\Day NY. Haar favoriete smaak is jaloezie, omdat: ‘In het begin smaakt het neutraal, maar later proef je de bittere vulling, waardoor je een slechte nasmaak in je mond krijgt.’ Ze sluit af: ‘We willen een nonchalant valentijnsgeschenk omtoveren tot een tool waarmee mensen hun eigen gedrag onder de loep kunnen nemen.'

Benieuwd naar andere Valentijnacties? Lees hier ons overzicht met de opvallendste inhakers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in