Overslaan en naar de inhoud gaan

Burger King toont zich weer de koning van de inhakers

Met een op het oog normale advertentie op de bus grilt de hamburgerketen de Leave-campagne tijdens het EU-referendum.
De bus met de BurgerKing-inhaker
De bus met de BurgerKing-inhaker
De bus met de BurgerKing-inhaker
De bus met de BurgerKing-inhaker

Met een gortdroog zinnetje ‘parking was a nightmare this morning’ stuurde BurgerKing gisteren een tweet van een rode bus de wereld in. Op de zijkant is een advertentie te zien met een burger en de begeleidende tekst:

related partner content for mobile comes here

‘Another Whopper on the side of a bus. Must be an election’

Whopper betekent in het straattaal-Engels ‘een leugen’.

De hamburgerketen verwijst daarmee naar het EU-referendum toen het leave-kamp met Boris Johnson en Nigel Farage een bus liet rondrijden met de tekst dat de Britten 350 miljoen pond per week aan de EU betalen, en daar beter de NHS mee kunnen steunen.

NHS-bus
NHS-bus

Direct nadat het referendum nam Johnson alweer afstand van de boodschap op de bus, die 350 miljoen zouden niet naar de Britse zorg gaan.

De actie is een idee van het bureau BBH van BurgerKing , Frank PR deed de publiciteit. Ian Heartfield, chief creative officer van BBH, vertelde The Drum dat ‘dit de manier is zoals reclame moet werken’. Twee creatieven kwamen met het idee en ‘een dappere klant’ aarzelde niet om het goed te keuren.

Heartfield: ‘In een een mum van tijd begon de natie erover te praten. Job done.’

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in