Overslaan en naar de inhoud gaan

Asics keert zich met campagne tegen ‘intimiderende’ sportcultuur

Sportmerk propageert ‘New Personal Best’, het bewegen voor een positieve, mentale gezondheid.
asics campagne
asics campagne

Ascics heeft het hele arsenaal aan pr-middelen erbij gehaald om zijn nieuwe boodschap over het voetlicht te brengen. Er zijn een onderzoek, een fotografische documentaire met BN’ers, een expositie en uiteraard een actie om mee te doen via sociale media gekoppeld aan een goed doel. Niet te vergeten: het presenteert zijn campagne tijdens een ‘dag’. World Mental Health Day in dit geval, passend bij de boodschap.

related partner content for mobile comes here

Asics wil ermee onder de aandacht brengen dat de nadruk op het fysieke aspect en de prestaties intimiderend is voor veel mensen die aan sport willen doen en een averechts effect heeft. 

Het heeft daarvoor een onderzoekje onder 2000 mensen laten houden om de effecten van de intimiderende sportcultuur te duiden.

Enkele cijfers: 40% van Nederlanders beweegt niet omdat ze zich te veel schamen om naar de sportschool te gaan. 36% geeft toe dat pocherige sportcontent op social media , weerhouden om te gaan sporten.

Omgekeerd effect

‘De sportindustrie vertelt ons al jaren dat wat telt een snellere tijd, een langere afstand, een hogere score en meer herhalingen in de gym zijn’, zegt Gary Raucher, executive vice-president van Asics Emea. ‘Hoewel het de bedoeling is om mensen te motiveren, toont het onderzoek aan dat dit het omgekeerde effect heeft.’

Dat terwijl sporten voor iedereen een persoonlijke uitlaatklep kan zijn met veel mentale voordelen, aldus Asics. Met het ‘New Personal Best’ project pleit het ervoor om te bewegen voor een positieve, mentale gezondheid ‘in plaats van voor het fysieke plaatje’.

hockey asics
Asics, lopen met rolstoel

Expo

Dat ‘fysieke plaatje’ gebruikt het niet voor niets, want Asics heeft eigen plaatjes, te zien in een fotoexpositie in Amsterdam die verbeeldt hoe lichaamsbeweging ons laat voelen.’

Mensen kunnen ook meedoen aan het New Personal Best initiatief van Asics. Of het nu gaat om een korte wandeling, een gezellig potje vriendenvoetbal of je eerste yogales; voor elke foto van beweging die tussen 10 oktober en 10 december 2023 wordt gedeeld op social media met #NewPersonalBest doneert Asics €5,- aan mental health charity Mind Us2.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in