Overslaan en naar de inhoud gaan

Ogilvy wint internationale pitch van AkzoNobel, Nederland wordt hub voor Emea-landen

Verfgigant werkte met aantal bureaus wereldwijd, die nu zijn geconsolideerd binnen Ogilvy in Emea.
Astral-verf, een van de merken van AkzoNobel
Astral-verf, een van de merken van AkzoNobel
© Foto: AkzoNobel
Astral-verf, een van de merken van AkzoNobel
Astral-verf, een van de merken van AkzoNobel
© Foto: AkzoNobel

Ogilvy heeft een internationale pitch van AkzoNobel gewonnen met een samengesteld team vanuit hun wereldwijde netwerk waaronder: Spanje, Polen, Zuid-Afrika, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. Ogilvy Nederland doet dienst als regionale hub om de campagnes voor Emea-regio te managen.

related partner content for mobile comes here

AkzoNobel is toonaangevend op het gebied van verf en biedt wereldwijd het meest diverse aanbod verfmerken, waaronder Dulux, Flexa en Sikkens. Het focust zich op innovatie en duurzaamheid.

De verfgigant werkte voor zijn communicatie met een aantal bureaus wereldwijd, die nu zijn geconsolideerd binnen Ogilvy in Emea.

Creatief en passend 

Voor de pitch, die werd begeleid door Booster Consulting, waren 16 bureaus uitgenodigd voor de zogeheten request for information en werden er 8 geselecteerd voor de request for proposal.

Uiteindelijk viel de keuze op Ogilvy. ‘Tijdens het proces hebben ze niet alleen laten zien hoe creatief ze zijn, maar ook hoe goed hun werkwijze in Emea bij ons past’, zegt Kim Potters, director commercial marketing Emea , AkzoNobel Decorative Coatings.’

Grenzenloos

Jai Kotecha, ceo Ogilvy Nederland, spreekt van een pitch ‘die de kracht van grenzeloze creativiteit’ liet zien’.  Hij wil met het werk voor het consumentenportfolio impactvol zijn en de merkvisie van AkzoNobels verfmerken in Europa neerzetten.

De eerste werkzaamheden startten vorige maand al. Dit jaar zal er meer te zien zijn, waaronder een pan-Europese campagne ontwikkeld door Ogilvy Nederland en een campagne voor de Dulux premium Heritage-range ontwikkeld door Ogilvy UK.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in