Overslaan en naar de inhoud gaan

Mercedes-Benz consolideert internationale accounts bij Omnicom Group

In Nederland blijft OMD het mediabureau.
Mercedes
© 123RF
Mercedes
© 123RF

Mercedes-Benz consolideert na een review zijn wereldwijde media-, merk- en performance marketingactiviteiten bij Omnicom Group. De holding creëert daarvoor 'Team X' waarin vraagstukken rond creatie, media, pr, CRM en digitaal samenkomen.

Omnicom was al actief voor Mercedes-Benz. In Nederland blijft OMD voor het merk werken. Internationaal verliest Publicis Groupe de business. 

related partner content for mobile comes here

Mercedes-Benz heeft eerst de eigen organisatie aangepakt en werkt nu met een volledig geïntegreerde pr- en marketingtak. Daarna volgde de keuze voor een bureaunetwerk. 

Deze consolidatie aan bureauzijde volgt op de interne consolidatie van performancemarketingactiviteiten in internationale hubs van het merk in de vier regio's Verenigde Staten, Europa, China en 'Overseas'.

Voorafgaand aan het selectieproces - dat zes maanden in beslag nam - werd de samenwerking met Omnicom en Publicis Groupe tegen het licht gehouden met als doel internationaal één partner te kiezen. De focus van de aanbesteding lag vooral op de verdere ontwikkeling van digitale en op data gebaseerde media, evenals merk- en performancemarketingactiviteiten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in