Angst 2
In de reclamebusiness, nogal een duur woord voor wat wij uithalen, draait het vaak om angst. Angst voor het idee. Angst om het idee de vrijheid te geven een script te worden. Angst voor wat de film zou kunnen worden. Angst voor de mening van de kijker, die we enkel kunnen bereiken via tests, wat volgens mij de opperste uiting van angst is. Angst om onze job slecht te doen. Angst om onze job goed te doen. Angst om op straat gekeild te worden na onze vijftien minuten moed en daaruit volgend misschien de kans op een goed project te creëren. Angst om te winnen of te verliezen, minder te verkopen, of misschien zelfs angst om te veel te verkopen. Angst dat het product niet werkt, of niet afdoende werkt, of dat het product niet echt een product is dat je met je handen kan vastpakken. Angst om het product te verliezen aan een ander. Angst dat die wel de juiste sleutel kan vinden om dit niet tastbare product goed aan de man te brengen.
Ik sta vaak te kijken of te luisteren van een afstand, niet begrijpend waar al die angst vandaan komt, maar wel voel ik de HAAT opborrelen in mijn vege lijf.
Zevenmaal horror volgens Koen Mortier (deel 2)
Afgelopen vrijdag is de nieuwe Creatie verschenen met Ralph de Haan, Sybrig Andringa en Bart Timmer van Czar als gasthoofdredacteuren. Het thema: have no fear. Ze vroegen een keur aan creatieven aan de hand van het thema bij zichzelf te rade te gaan. Regisseur Koen Mortier van Czar België ontdekte er zeven. Vandaag deel 2 (deze en komende week verschijnen de andere horreurs).
Word lid van Adformatie
Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.
Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement