Uitvaartorganisatie Yarden heeft op 4 november haar nieuwe reclamecampagne gelanceerd. Met de campagne wil Yarden de dood bespreekbaar maken en oproepen tot het vastleggen van de uitvaartwensen. Het verhaal van Adelheid Roosen staat centraal in de campagne. Zij heeft ervaren hoe belangrijk het is om te weten wat de wensen van een dierbare zijn om op een goede manier afscheid te kunnen nemen.
Dood onderwerp van gesprek
Ron Bavelaar, directievoorzitter van Yarden: ‘Voor de verwerking van het verlies is het voor nabestaanden belangrijk dat zij recht doen aan de uitvaartwensen van de overledene. Uit ervaring weten wij dat veel mensen het vastleggen van hun uitvaartwensen voor zich uit schuiven. Hierdoor worden nabestaanden te vaak geconfronteerd met de plotselinge dood van een dierbare. Het is dus belangrijk dat mensen nadenken over hun uitvaartwensen, hierover praten met hun dierbaren en dit vastleggen. Daar roepen wij in onze nieuwe campagne toe op.’
Adelheid Roosen heeft het persoonlijk ervaren
Het persoonlijke verhaal van theatermaker en actrice Adelheid Roosen staat centraal in de campagne. Roosen heeft bij het overlijden van haar moeder ervaren hoe belangrijk het is om te weten wat de persoonlijke wensen van een dierbare zijn om op een goede manier afscheid te kunnen nemen. Voor Roosen was het van belang om haar vertelling te laten afspelen samen met de verschillende culturenin de Nederlandse samenleving. Zij vroeg veel mensen met wie zij de afgelopen jaren werkte om samen met haar een veld te creëren om te rouwen.
Credits
Yarden, Adelheid Roosen
Productiemaatschappij: 25fps
Regisseur: Maarten Treurniet
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!