Admovate is opgericht in 2012 en heeft een techniek ontwikkeld waarmee adverteerders gepersonaliseerde, hyperlokale mobiele aanbiedingen kunnen doen. De start-up is voor een onbekend bedrag overgenomen door Yahoo, dat de technologie gaat integreren in zijn bestaande advertentieplatformen. Admovate houdt daarmee op met bestaan en team dat erachter zit gaat aan de slag bij Yahoo.
‘Deze acquisitie maakt deel uit van onze inspanningen om verder te investeren in onze advertentietechnologieplatformen – Apt, Genome en Right Media – en inkoop gemakkelijker te maken voor adverteerders en bureaus. De personalisatietechnologie van Admovate versnelt onze mogelijkheden in mobiel adverteren en we krijgen er een uitzonderlijk getalenteerd team bij’, aldus Scott Burke, senior vicepresident Display Advertising en Advertising Technology bij Yahoo.
De verdere investering van Yahoo in mobiele technologie komt niet als een verrassing. Volgens de laatste kwartaalcijfers zijn de inkomsten uit display advertising met elf procent gedaald ten opzichte van het tweede kwartaal van vorig jaar. Ceo Marissa Mayer heeft in haar eerste jaar bij Yahoo dan ook een record aan investeringen gedaan. Onder haar leiding werden de afgelopen twaalf maanden zeventien mobiele bedrijven aangekocht.
Lees meer mobiel nieuws op MobileMarketing.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!