Wat zou er gebeuren als Coca-Cola een jaar lang niet zou adverteren?

Team Hope roept Coke op om met de 3 miljard dollar die hiermee vrijkomt de aarde te redden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘Buy the world a hope’, dat is het motto waaronder een groep Amsterdamse reclamecreatieven - Team Hope - een oproep doet aan Coca-Cola om een jaar lang niet te adverteren.

Coca-Cola is het merk van &;Live Positively&;, maar de toekomst ziet er volgens Team Hope helemaal niet zo happy uit, want ontbossing vindt op grote schaal plaats en dat leidt tot klimaatverandering. Team Hope: &;Maar wat nou als Coke een jaar lang niet zou adverteren en de uitgespaarde 3 miljard dollar zou gebruiken om regenwouden voorgoed te beschermen?&;

De oproep die publiekelijk wordt gedaan, moet gezien worden als een open brief aan Muhtar Kent, de wereldwijde ceo van Coca-Cola. De bedoeling is om zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen via de speciaal in het leven geroepen .

Gareth Broadbent, die de kar trekt bij Team Hope, zei eerder tegen Campaign in antwoord op de vraag &;Is het realistisch om te denken dat Coke dit daadwerkelijk zou doen?&;: &;Het is makkelijk om redenen te bedenken waarom ze het níet zouden doen. Een jaar lang niet adverteren klinkt sommigen als zelfmoord voor een merk. Maar zelfs zonder advertenties zouden mensen nog wel om een Coke vragen in horeca en winkels. Coke zou nog steeds zichtbaar zijn door de merchandising op plaatsen waar het verkocht wordt, op vrachtwagens en frisdrankautomaat. En als het idee van de campage gevolgd zou worden, zou de top of mind awareness zelfs kunnen toenemen door het gebruik van muziekvideo&;s.&;

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie