Wat is het effect van interactieve outdoor advertenties?

Outdoor-advertenties worden steeds vaker interactief. QR-codes, touchscreens en interactie door middel van beweging, wie is zich hiervan bewust en tot welk resultaat leidt dit?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Elf procent van de Europese consumenten hebben weleens een qr code gescand in een outdoor advertentie, blijkt uit . Dit terwijl vierenvijftig procent zich bewust is van het doel van QR-codes. Het onderzoek betreft billboards en posters.
Uit het Interactive Europe 2013 rapport blijkt dat 75% van de ‘urban audience’ een mobiel heeft, ten opzichte van 56% afgelopen jaar. Een groot gedeelte van deze mobiele gebruikers is zich echter nog niet bewust van de interactie die mogelijk is met outdoor-advertenties. Wel is er een stijging ten opzichte van vorig jaar bij alle vormen van interactieve outdoor-advertenties.

Promotionele tekstcodes in advertenties zijn bekend bij 34%, touchscreen- billboards bij 34%, beeldherkenning bij 16%, online check-in en vouchers gebaseerd op locatie bij 17%, tweets en Facebook-updates worden door 19% waargenomen, augmented reality advertenties hebben een bekendheid van 14%, net als bluetooth advertenties.

Advertenties waarbij wordt ingespeeld op beweging (redactie: voorbeelden ‘motion and gesture interaction: De advertentie van , een abri die warm wordt als je ervoor gaat staan en de interactieve abri van Samsung:) zijn bekend bij 7% en ‘near field communication’ bij 6%.

Het onderzoek heeft ook gemeten op welke manier er op outdoor-advertenties wordt gereageerd. Het meest wordt er online gegaan op zoek naar meer informatie. Dit doet 32%. Zesentwintig procent geeft aan een aankoop te hebben overwogen naar aanleiding van de advertentie. Achttien procent zegt daadwerkelijk het product te hebben aangeschaft. Ook het downloaden van een app (6%), het delen van informatie op sociale media (7%) en het liken van een pagina op Facebook (9%) of het volgen van een merk op Twitter (4%) zijn resultaten waar de outdoor-advertenties naar leiden. Overzicht:

De resultaten zijn gebaseerd op een onderzoek onder 5283 personen in de UK, Ierland, Frankrijk, Italië, Nederland en Spanje.

Gebaseerd op een artikel van Econsultancy: .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie