Voor Unilever is het ijsseizoen goed begonnen

Meer omzet in Europa dankzij warme voorjaar.

Unilever zag in het tweede kwartaal van dit jaar de verkopen bij ijsmerken Ben & Jerry's en Magnum flink oplopen.

Daarnaast deden prijsverhogingen ook hun ding. De omzet steeg in Q2 naar 14,4 miljard euro, een groei van 3 procent. Daarmee doet Unilever het ook beter dan de markt: die groeide volgende CFO Graeme Pitkethly met 2 procent.

De opbrengsten over het eerste half jaar komen daarmee op 27,7 miljard euro, de nettowinst steeg met dik 22 procent naar 3,3 miljard euro.

Naast ijsjes deed ook het merk Dove goede zaken, met de nieuwe babylijn die nu in 19 landen wordt verkocht.

Investeringen in de lange termijn waren er in de vorm van acquisities: het personal care-merk Hourglass in de VS, personal care-merk Quala in Latijns Amerika en de samenwerking met Europe & Asia Commercial Company Ltd in Myanmar.

Desondanks heeft het bedrijf last van omstandigheden in met name Brazilië, India en Indonesië. Ook in Europa is de consument nog afwachtend.

Daarnaast heeft Unilever zijn margarinemerken ook nog niet verkocht. Terwijl de fabrikant had gehoopt tegen deze tijd een koper te vinden. Unilever focust nu op een veiling, tegen het einde van het jaar.

De tweede helft van 2017 ziet er ook goed uit, aldus Pitkethly. Er worden nieuwe producten geïntroduceerd en men investeert meer in marketing.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie