Unilever begint samen met jongerenmedium Vice een videokanaal speciaal voor vrouwen. Daartoe sloten zij een samenwerking van minimaal twee jaar, zo maakten ze gisteren bekend tijdens Cannes Lions.
Het kanaal heeft de naam Broadly gekregen. De thema's waar het kanaal zich op gaat richten, zijn onder meer 'vrouwen op het werk' en 'gezondheid', maar Unilever toont zich ook van zijn geëngageerde kant met thema's als 'vrouwen in conflictgebieden'. Dat moet leiden tot dagelijkse items. Het kanaal brengt ook documentaires over sex, mode, cultuur en politiek. De video’s worden uitgezonden op Vice.com, YouTube en Snapchat.
Verwacht wordt dat de producent in eerste instantie de merken Dove en TRESemmé onder de aandacht zal brengen.
Broadly is voorlopig niet in Nederland te zien, want de deal met Unilever geldt nu alleen nog voor de UK, VS en Canada, zegt Joris Tjaden, communications manager Benelux bij Vice Media.
Het is niet de eerste keer dat Unilever met een contentplatform voor vrouwen komt. In 2009 richtte het in samenwerking met Microsoft en Sanoma socialmediavehikel Yunomi op. Ingegeven door de nieuwste online trends, werd dat in april vorig jaar stopgezet.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!