In september 2012 werd hier op Molblog de indringende vraag gesteld: 'Wat moeten we doen om niet te eindigen als de Britse high street?' Het lijkt er inderdaad op dat veel winkelstraten afglijden naar een verzameling van nietszeggende winkels in plaats van dat ze iets van hoge waarde te bieden hebben. De High Street lijkt Low Street te worden. Echter nog steeds geloof ik dat als 'bricks-and-clicks' op een juiste wijze bij elkaar worden gebracht, er iets moois kan ontstaan. Nu wordt er deze week een nieuw boek van Cor Molenaar gepubliceerd, dat de welluidende naam draagt:#039;Red de winkel">'Red de winkel'.
De titel suggeert dat er een actieplan aangereikt wordt, om de winkel van de ondergang te redden, Als ik het goed begrepen hebt, beschrijft Molenaar manieren om het winkelpand een succesvolle plaats te geven in het business model. Ik ben benieuwd hoe dat uitpakt. Wellicht een idee voor de TvM/Molblog redactie dit boek ook op te nemen in de maandelijkse recensieleeslijst.
Trouwens ben ik ook benieuwd hoe de Molblog lezers aankijken tegen de ontwikkelingen in retailland.
Reinier van Markus
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!