Aan het onderzoek hebben 47 bedrijven mee gedaan. Marketeers zien het aantal kanalen die zij zullen gaan aanboren in de komende jaren steeds verder groeien. De uitdaging deze kanalen optimaal in te zetten is een van de grote issues die de marketeers noemden. Om deze uitdaging aan te kunnen gaan gaven de respondenten aan steeds meer gebruik te gaan maken van real-time marketing en marketing resource management.
Op dit moment worden er gemiddeld vijf marketingkanalen gebruikt. De meest gebruikte kanalen op dit zijn direct mail, e-mail, telemarketing, internet en intranet. In de toekomst denkt echter de meerderheid ook gebruik te gaan maken van SMS en mms en zal e-mail en internet een sterke groei kennen.
97 procent van de ondervraagde marketeers gebruikt op dit moment gedragsvoorspellende technieken. Real-time en MRM zullen volgens het onderzoek de komende jaren stijgen van 15 procent naar 98 procent. Hiervoor wordt als reden genoemd het bereiken van de klant op het moment van aankoop.
Bron: unica (nasdaq: UNCA)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!