TikTok heeft de ambitie om meer geld te verdienen aan zijn e-commercestrategie. Nadat het bedrijf talloze kleinere en grote verkopers met speciale aanbiedingen verleid heeft om hun spullen te verkopen via de TikTok-app, gooit TikTok nu de verkoopcommissie omhoog. Ook de kortingen verdwijnen grotendeels in de prullenbak.
Hogere commissie, minder kortingen
De commissie die verkopers afdragen aan TikTok bedraagt doorgaans twee procent plus dertig cent per transactie. Dat tarief stijgt de komende maanden voor veel producten naar liefst procent, schrijft The Information op basis van uitspraken van TikTok. Verkopers houden straks dus minder over aan het verkopen via TikTok.
TikTok heeft ook een andere mededeling in petto voor verkopers. Het bedrijf gaat namelijk minder budget vrijmaken om bepaalde producten met korting aan te bieden. Zo houdt TikTok meer budget over, maar worden actieproducten minder in de aanbieding gegooid. Of verkopers moeten dat zelf gaan doen, en zelf de kosten gaan dragen.
E-commerce en adverteren
TikTok breidt zijn e-commercestrategie steeds verder uit. Het bedrijf - groot geworden met een app vol leuke filmpjes - verdient inmiddels miljarden euro's aan het verkopen van reclames in zijn app en integreert die reclamefunctie steeds meer met e-commerce. Verkopers kunnen nu bijvoorbeeld experimenteren met Video Shopping Ads, waarmee TikTok een one-stop-shop wil worden. Een verkoper van skeelers kan de gebruiker bijvoorbeeld een video voorschotelen waarin iemand op de skeelers rijdt, waarna een banner in beeld komt om de skeelers via TikTok te bestellen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!