Premium

Ron van der Jagt: ‘Ik heb vraagtekens bij de strategische keuzes van het NIMA’

Logeion-voorzitter verrast over communicatieplatform NIMA

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een platform voor ‘zijn’ doelgroep bij het NIMA? In een eerste reactie reageert Logeion-voorzitter Ron van der Jagt verrast op het initiatief.

&;Er bestaan al heel erg veel clubs en platforms voor communicatie. Dat zijn er echt talloze, waaronder clubs voor deelspecialismen (bijvoorbeeld HR-communicatie), voor specifieke sectoren zoals de zorg en woningcorporaties en regionaal.

Kleinere club

&;Vaak blijkt het in de praktijk toch lastig om een kleinere club in de lucht te houden. Dat hebben we recent nog gezien bij de VMC, de club voor Vrouwen in Marketing en Communicatie, die zichzelf hebben opgeheven bij gebrek aan voldoende actieve leden. In dat hele palet aan platforms kan deze er ook nog wel bij. Ik zal het initiatief met belangstelling volgen en wens ze alle succes.&;

Primaire doelgroep

&;Als ik er toch ook even wat kritischer naar kijk, dan vraag ik me serieus af wat dit nieuwe initiatief nu toevoegt voor onze beroepsgroep. Ook heb ik wel wat vraagtekens bij de strategische keuzes van het NIMA als geheel. Als ik me niet vergis hebben zij een primaire doelgroep die veel groter is dan die van ons, maar zijn ze tegelijkertijd in aantal leden significant kleiner dan wij.&

Onmetelijk groot terrein

&;Volgens mij hebben ze dan ook nog een onmetelijk groot terrein terug te winnen in de wereld van marketing professionals. In dat vakgebied is het toch een gouden regel dat een scherpe en heldere positionering essentieel is voor succes? In alle ernst zou mijn advies dan ook zijn: "Schoenmaker, blijf bij je leest".&;

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie