Precom gaat op in VPRA

Precom, het overlegplatform voor directies van communicatie-adviesbureaus, bestaat niet meer. Zes van de dertien bij PreCom aangesloten bureaus hebben zich aangemeld als nieuw lid van de VPRA. Naast Hollander van der Mey, zijn dat: Van Hulzen, Van Luyken, BB Communicatie, Bijl PR en MSL. De VPRA vertegenwoordigt nu in totaal 40 bureaus.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens David Gribnau, voorzitter VPRA, zijn een aantal van de overige ‘Precom-bureaus’ nog aan het nadenken over een eventueel lidmaatschap. ‘Maar ik acht de kans vrij groot dat het merendeel lid zal worden.’

Precom werd ruim 15 jaar geleden in het leven geroepen na een meningsverschil binnen de VPRA over verplichte IS0-certificering. Vooral grotere bureaus stapten op en verenigden zich in het informele platform Precom. Gribnau zegt blij te zijn dat er na zo’n lange tijd een einde komt aan een situatie met twee belangenbehartigers voor een relatief kleine sector. ‘Eén vereniging voor het vak: dat is voor iedereen beter.’

Vrees dat er een cultuurclash ontstaat nu de als wat arrogant bekend staande PreComm-bureaus deel gaan uitmaken van de VPRA, heeft Gribnau niet. ‘Ik ga die woorden van jou ook zeker niet herhalen. Kleinere bureaus kunnen wat van grotere leren, maar andersom net zo goed. Bovendien: de sfeer is collegiaal, maar we durven elkaar ook de tent uit te concurreren.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie