Voor de introductie van het nieuwe spel Watch Dogs stuurde spelletjesmaker Ubisoft een zwarte kluis naar de nieuwsredactie van uitgeverij Ninemsn in Sydney samen met een 'verdachte' brief. Daarin werd de verslaggever gemaand zijn voicemail te checken. Het probleem was echter dat deze geen voicemail gebruikt. Toen de redacteuren van het tijdschrift de pincode invoerden die op het deksel van de kluis stond, begon het zwarte gevaarte te piepen, maar ging niet open.
Ontruiming gebouw
De redactie belde allereerst met collega's van soortgelijke media of zij ook iets hadden ontvangen. Dat bleek niet het geval. Uiteindelijk werden de journalisten wat angstig en schakelden de bomexperts van de opruimingsdienst explosieven in, die het gebouw en de redactie lieten ontruimen. In de kelder van het gebouw openden ze het piepende zwarte gevaarte. Ze troffen er de videogame in aan samen met een baseball-pet en muts, en een briefje waarop stond dat er een embargo tot vijf uur 's middags op het bericht rustte.
Excuses
Ubisoft heeft inmiddels excuus aangeboden voor de uit de hand gelopen pr-stunt. Een woordvoerder zei dat het afleveren van de kluis met de verkeerde pincode erop geplakt 'niet ging zoals gepland', omdat het de voicemail voor de journalist niet kon inspreken met een uitleg.
De kluis, na geopend te zijn door de explosieven-opruimingsdienst.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!